вторник, 7 апреля 2020 г.

Тести з біології для 9 класу "Стабільність екосистеми та причини їх порушень"


Тести «Стабільність екосистеми та причини їх порушень»
1. Під соснами у лісі трапляються молоді ялинки, але під ялинами ніколи немає молодих сосен. Чому?
А сосна – світлолюбна рослина, а ялина – тіньолюбна;
Б ялина виділяє речовини, які пригнічують ріст сосен;
В сосна – тіньолюбна рослина, а ялина – світлолюбна;
Г молоді ялини і сосни ніколи разом не ростуть.
2. У Норвегії вирішили збільшити кількість куріпок. Для цього в районах їхнього гніздування знищили майже всіх хижаків. У перші роки їх чисельність швидко зросла, проте згодом знизилася і вони майже зникли. Чому?
А їм перестало вистачати їжі;
Б з'явилися нові хижаки;
В зруйнувалася екосистема;
Г знищення хижаків призвело до збільшення чисельності птахів. Між ними почалася конкуренція за їжу і територію, швидко поширилися хвороби (бо хижаки завжди знищували слабших, хворих), що призвело до вимирання великої кількості куріпок).
3. Із запропонованих зв’язків системи виберіть зовнішні:
А Білка харчується горіхами
Б Лисиця полює на зайця.
В Ялина під час конкуренції витісняє березу.
Г Сильний вітер зламує гілки дерев.
Д Від сильного дощу у лісі вилягає трава.
Е Від нестачі світла у лісі гине сосна.
Є Щороку у лісі людина насаджує молоді сосни.
Ж Зозуля підкидає свої яйця у чужі гнізда.
4. Із запропонованих зв’язків системи виберіть внутрішні:
А білка харчується горіхами;
Б лисиця полює на зайця;
В від нестачі світла у лісі гине сосна;
Г ялина під час конкуренції витісняє березу;
Д гусінь об’їдає листя дерев;
Е щороку людина вирубує значні площі лісових масивів;
Є щороку у лісі людина насаджує молоді сосни.
Ж ластівки знищують шкідливих комах у лісі.
5. Ланцюги живлення зазвичай складаються з 5–6 ланок, оскільки:
А ресурси середовища обмежені;
Б хижаки не можуть живитися хижаками;
В в ланцюгах живлення відбуваються втрати енергії;
Г редуценти не вправляються з функціями;
Д важко врахувати всі взаємозв'язки у популяції.
6. Біомаса кожного з наступних рівнів зменшується приблизно в 10 разів тому, що частина енергії:
А витрачається на утворення нових рослинних тканин;
Б витрачається на життя і розсіюється у вигляді теплоти;
В виділяється з організмів разом з продуктами обміну;
Г витрачається на розмноження.
7. Поява і розвиток рослинних угруповань у місцеіснуваннях, де рослинності раніше не було, – це:
А первинні сукцесії;
Б регресуючі сукцесії;
В вторинні сукцесії;
Г антропогенні сукцесії.
8. Екологічні сукцесії є:
А механізмами появи екосистем;
Б механізмами розвитку екосистем;
В механізмами самопідтримки екосистем;
Г механізмами руйнування екосистем;
Д механізмами  відновлення екосистем.
9. Чим характеризуються штучні екосистеми на відміну від природних:
А структурою;
Б умовами існування;
В стабільністю;
Г стійкістю у часі;
Д відсутністю стабільності;
Е відсутністю стійкості у часі.
10. Що характерно для штучних екосистем:
А різний видовий склад;
Б саморегуляція;
В однотипність видового складу;
Г висока продуктивність багатьох видів.
11. Під дією якого із чинників найчастіше зменшується врожай культурних рослин у південних областях України, де переважають найбільш плодючі ґрунти:
А температура;
Б світло;
В кисень;
Г елементи живлення.
12. Який чинник найактивніше впливає на функціонування і зміну екосистем:
А біотичний;
Б абіотичний;
В техногенний;
Г антропогенний.

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Природознавство 5 клас.

01 11 21  Практичне заняття Тема Розділення сумішей фільтруванням.  Девіз уроку Без сумніву, всі наші знання починаються з досліду.  Мета на...