24 05 22 Тема Глобальні проблеми людства.
До глобальних проблем людства відносяться політичні та демографічні. Проблема війни і миру-боротьба двох напрямків призводить до конфлікту між країнами.Після 1 світової війни було створено Лігу Націй, а після 2- Організацію Об'єднаних націй.Ця організація спрямована на розв'язання проблеми миру і роззброєння, відвернення новоїсвітової війни. Політичні й етнічні регіональні конфлікти виникають на підгрунті етнічному і релігійному. Регіональні конфлікти, релігійні протистояння й етнічні війни часто стають причиною міжнародного тероризму. У21 ст. виникло прняття гібридної війни. Основним інструментом якої є не прямі воєнні дії ,а створення нею у державі - жертві внутрішніх конфліктів із подальшим їх використанням для досягнення політичних цілей. Демографічна проблема. Її визначають 2 пртилежні процеси: старіння нації і демографічний вибух. Економічні та продовольчі проблеми людства спричинені недостатніми обсягами запасів природних ресурсів та їх споживанням. Екологічні проблеми: забруднення атмосфери, гідросфери, деградація земель, збіднення біологічного різноманіття.
Опрацювати параграф 44, 45, 46, 47. Проведіть дослідження сторінка 260 письмово.
17 05 22 Контрольна робота з теми Третинний сектор господарства.
1 рівень. Тестові завдання
1 Вид транспорту, що займає 1 місце за перевезенням вантажу в світі:
а) автомобільний
б) залізничний
в) морський
г) авіаційний
2 Спеціалізація території на виробництві певної продукції та обмін нею:
а)територіальний поділ праці
б) міжнародний поділ праці
в) експорт
г) імпорт
3Творча дівяльність, спрямована на одержання нових знань і пошук шляхів їх застосування:
а) наукова діяльність
б) освіта
в) туризм
г) фінансові послуги.
4 Кількість пасажирів перевезених на певну відстань за певний час:
а) пасажирообіг
б) вантажообіг
в) транспорт
г) туризм
5Вид транспорту, що займає 1 місце за перевезенням пасажирів ви Україні:
а) автомобільний
б) залізничний
в) морський г) авіаційний
6 Діяльність, унаслідок якої товари й послуги реалізуються в межах однієї країни:
а) роздрібна торгівля
б) зовнішня торгівля
в) внутрішня торгівля
г) гуртова торгівля.
7 Діяльність з купівлі- продажу товарів і послуг:
а) вантажообіг
б) пасажирообіг
в) торгівля
г) експорт
8 Спеціалізація держави на виробництві певної продукції та обмін нею:
а) територіальний поділ праці
б) міжнародний поділ праці
в) експорт
г) імпорт
9 Рекреаційні ресурси
а) транспорт
б) експорт і імпорт товарів
в) наука і освіта
г ) туризм, відпочинок.
2 рівень. Установити відповідність між туристичними районами та адміністративними областями:
1 Причорноморський
2 Харківський
3 Карпатсько- Подільський
4 Подільсько -Столичний
А Сумська область
Б Миколаївська область
В Вінницька область
Г Полтавська
Установіть відповідність між ланками освіти та закладами:
1 Позашкільна
2 Професійно- технічна
3 Вища
4 Дошкільна
А Ясла
Б Музична школа
В Професійно - технічні училища
Г Університет
3 рівень. Дати відповіді на запитання.
Назвіть та наведіть приклади основних ланок освіти в Україні.
Що таке аутсорсин? Перечислити види аутсорсингу.
4 рівень. Запишіть назви 3 морських портів на одному морі.
3 річкових портів України.
03 05 22 ТемаТоргівля. Завдання. Дві колонки залізничний і автомобільний.
Із переліку вибрати ,що характерне для кожного виду транспорту.
1Провідний вид транспорту.
2 Швидкий та маневровий.
3Не залежить від кліматичних умов.
4 Висока собівартість.
5 Дорогі будівництво та експлуатація.
6 Одночасно є можливість масового транспортування вантажів та пасажирів.
7 Перше місце за пасажирооборотом.
8 Особливе значення для обслуговування сільського господарства.
9 Щільність мережі залежить від густоти населення. Опрацювати параграф 38, запитання письмово під знаком питання.
Україна є активним учасником світового господарства. Вона здійснює зовнішньоторговельні зв'язки з понад 180-ма національними економіками. На її розвиток значно вплинули:
1 набуття Україною членства у Світовій організації торгівлі, що зробило нашу державу рівноправним партнером на світових товарних ринках;
2 підписання Угоди про асоціацію між Україною та Європейським Союзом, складовою частиною якої є угода про поглиблену зону вільної торгівлі між ними.
3 криза в українсько - російських економічних і політичних відносинах та пряма військова агресія Росії щодо України, що призвело до радикальних змін української зовнішньої торгівлі.
Перевага імпорту над експортом сягала найбільших значень саме в пікові роки.На динаміку зовнішньої торгівлі України впливають глобальні та внутрішні чинники.Обсяг експорту товарів в Україні становить 36.4 млрд дол США, а обсяг імпорту в Україні - 39. 2млрд. доларів.
12.01.2021
Тема Лісове господарство
Опрацювати параграф 16
Виконати тести повторити мінеральні ресурси
1) Лісове господарство включає
а) лісівництво
б) Лісозаготівлю
в) збирання дикорослих продуктів
2)Продукцію лісового господарства використовують галузі
а) легка
б) харчова
в) паливна
3) площа лісів 20-30% мають країни
а)Північної Європи
б) середньої Європи
в) Південої Європи
4 ) Площа лісів світу становить
а) 4,2 млрд га
б) 4 млрд га
в) 4,5 млрд га
5) Найбільші обсяги лісозаготівлі мають країни
а) Індонезія
б) Канада
в) Китай
6) функції лісів україни
а)оздоровчі
б) захисні
в) екологічні
14.01.2021
Тема уроку Добувна промисловість .
Практична робота №4
Позначення на контрурній карті найбільших басейнів видобутку
кам'яного вугілля,нафти і природного газу.
Опрацювати параграф 17, виписати і вивчити терміни. повторити паливні корисні копалини.
19.01.2021
Тема Найбільші басейни України за видобутком паливних корисних копалин основній приспективі райони корисних копалин в Україні
https://naurok.com.ua/test/join
Код доступу 5955187
опрацювати параграф 18, повторити рудну серовину
21.01.2021
Тема Видобування металічних руд. Основні закономірності розміщення родовищ металічних руд. Країни з найбільшими обсягами видобутку залізних , марганцевих руд, руд кольорових , рідкоземельних благородних металів
https://naurok.com.ua/test/join
Код доступу 2194091
Опрацювати параграф 19
Повторити нерудні корисні копалини. нанести на контурні карти кольрову металургію
11.02.2021
Тема: Значення металургійного виробництва в господарстві.
Сучасні технологію виробництва чавуна й сталі кольорово металургова опрацювати параграф 23-24. завдання Шукайте в інтернеті сторінка 135 після параграфа 24. Нанести кольорову металургію на контурні карти
16.02.2021
Тема: Виробництво чавуну, сталі, прокату в Україні : Домінуючі технології, чинники розміщення основні центри виробництва. Практична робота №6 позначення на контурній карті сировиної бази та основних центрів виробництва чорних металів в україні
Чаву́н — сплав заліза з вуглецем (понад 2 % вуглецю за масою) та іншими елементами, який характеризується наявністю евтектичного перетворення: нестабільного (цементитного) або стабільного (графітного)[1]. Чисте залізо має обмежене застосування. В техніці зазвичай використовують сплави заліза з вуглецем, які поділяють на сталі і чавуни. Сталі містять до 2 % вуглецю, а чавуни — від 2,14 до 4 % вуглецю і навіть більше.
У чавуні, окрім заліза і вуглецю, завжди є низка інших домішок: кремній, марганець, фосфор, сірка та інші, які потрапляють у чавун або з сировини і палива при його виробництві, або додаються спеціально. Домішки, знаходячись у чавуні навіть у незначній кількості — сотих частках відсотка — можуть значною мірою впливати на властивості чавуну.
За застосуванням чавуни поділяються на переробні, що використовуються для переробки на сталь, ливарні, що використовуються для лиття, та спеціальні чавуни — феросплави, що використовуються як добавки при виробництві сталі.
Порівняно зі сталями чавуни мають нижчі механічні властивості, але значно кращі технологічні (ливарні, оброблюваність різанням, антифрикційні властивості, зносостійкість). Це зумовлює широке використання чавуну для виготовлення багатьох деталей у різних галузях машинобудування.[2]
Слово «чавун» походить з тюркських мов,[3] до яких воно потрапило, імовірно, з китайської мови.[4]
Опрацювати параграф 25
30.03.2021
Виробництво параграф 31 сторінки 160-172
до виробництва одягу и взуття завдання шукаємо в Інтернеті на сторінці 175
01.04.2021
Тема чиники та центри розміщення текстильного, швейного , шкірняого взутевого виробництва в Украіни
https://onlinetestpad.com/ua/test/231590-mashinobuduvannya-svitu
Опрацювати параграф 31 повторити СГ культури
06 04 2021. Тема Виробництво харчових продуктів, напоїв.
http://join.naurok.ua/
Код доступу 3864666
Тестові завдання по темі виробництво тканин одягу, взуття. Опрацювати параграф 32, 33. Повторити тему Вторинний сектор . економіки.Підготуватися до контрольної роботи. Підготувати одне з досліджень на тему Українські та імпортні продукти в споживчому кошику
вашої родини. Традиційні продукти харчування в Україні та країнах- сусідах.
13.04.2021
Тема Транспорт його роль в національнійекономіці
Недоліки транспорту Опрацювати параграф 34 виписати і вивчити терміни.
021121 Тема Сільське господарство світу. Географія основних зернових і технічних культур та виробництва продукції твариннництва. Практична робота 3Визначення основних зернових і технічних культур,що їх вирощують у помірному, субтропічному і тропцчному кліматичних поясах, та обгрунтування встановлених відміннностей.
Мета Ознайомити учнів з сільським господарством світу, основними зерновими і технічними культурами та виробництвом продукції,
розвивати уміння працювати з картами, виховувати пізнавальнмй інтерес.
Оладнання: карта сільського господарства світу, атласи,підручник.
Хід уроку.
1 Організаційний момент.
2Актуалізація опорних знань.
1 Що таке сільське господарство ?
2Назвати складові с. г.
3 Назвати чинники сільського господарства.
4 Що таке земельні ресурси?
5Назвати країни, що є поьужними виробниками с. г.
2 Вивчення нового матеріалу.
Сільське господарство- вид матеріального виробництва
Охоплює рослинництво і тваринництво. Розвивається в усіх країнах світу. Потужними виробниками є Китай, Індія, США, Японія.Розвиток залежить від природно-географічниж і соціально- економічних передумов .. Природно- географічними чинниками є земельно- грунтові, агрокліматичні ресурси. Соціально- економічні чинники - аграрні відносини, форми земельної власності. аграрна політика держави. Аграрні відносини: общинне землеволодіння і землекористування. Велике землеволодіння і дрібне землекористування, дрібнотоварне селянське господарство, сімейна ферма і довгострокова оренда землі.
3 Узагальнення і систематизація знань
1Яка роль с.г.?
2Які види діяльності охоплює с.г?
3Назвати види сільськогосподарських угідь.
4Які соціально-економічні чинники впливають на розвиток с г ?
Практична робота (сторінка 70 підручника) письмово в зошитах.
Домашнє завдання опрацювати параграф 12.13, вивчити терміни.
14 12 21Тема Значення та особливості технологій хімічного виробництва. Чинники розміщення основних виробництв хімічних речовин і хімічної продукції,фармацептичної продукції, гумових і пластичних виробів.
Тестові завдання.
1 В Україні виділяють такі райони чорної металургії:
а) Придніпровський
б)Донецький
в) Приазовський
г) Прикарпаття
2Основні металургійні підприємства Придніпров'я розташовані в таких місцях:
а) Запоріжжя
б)Маріуполь
в)Краматорськ
г)Миколаїв
д)Дніпро
е) Харьків
3 В Україні 4 райони чорної металургії так чи ні.
4В Україні 2 райони чорної металургії так чи ні
5 Кольорова меалургія включає в себе:
а)виробництво основних металів
б) виробництво благородних металів
в) виробництво рідкісних металів
6 Країни - лідери з виробництва алюмінію
а) Китай
б)Бразилія
в)Канада
г) Україна
Опрацювати параграф 26, запитання після параграфу 26,завдання на контурній карті. Нанести хімічну промисловість.
Хімічна промисловість включає в себе: гірничо- хімічну. виробництво основної хімії, промисловість органічного світу, інші галузі. Чинники роміщення: сировинний,паливо й енергія, споживчий. Країни -лідери
з виробництва мінеральних добрив: Китай,США, Індія, Росія, Канада.
Виробництво пластмас: Китай США, Німеччина. Виробництво хімічних волокон: Китай, США. Індія. Фармацептичне виробництво:
Німеччина, США. Азія є найбільш динамічним регіоном хімічної промисловості. Провідний у минулому регіон - Європа разом з Росією -виробляє менше третини світової продукції. У Північній Америці виробляють понад 1\5 продукції світової жімічної промисловості.
16 1221 ТемаХімічна промисловість України.
Мета розкрити значення та структуру хімічної промисловості,розвивати логічне мислення, виховувати екологічну структуру.
Обладнання: атлас, підручник, карта хімічна промисловість.
Тип уроку -комбінований.
Хід уроку.
1 Оранізаційний момент\
2 Актуалізація опорних знань та вмінь.
1 Який розділ ми вивчаємо?
2 На які сфери поділяється народне господарство?
3 Яка галузева структура виробничої?
4Яка найголовніша галузь народного господарства?
5 Які галузі промисловості вже розглянули?
3 Повідомлення теми і мети уроку.
Прийом Коло ідей.
Про цю галузь промисловості кажуть, що вона виробляє продукцію з нічого, використовуючи будь - які відходи.
Стверджують, що вона працює на решту галузей господарства, забезпечуючи їх фарбою, барвниками.
Як ви думаєте про яку галузь іде мова?
Хімічна промисловість України
Прийом Мозковий щтурм
Учні, що ви очікуєте від уроку?
Проблемне питання Чому промисловість хімічна є найбільшим
екологічним забруднювачем з усіх галузей господарства?
4Вивчення нового матеріалу.
Початки хімічної промисловості були покладені Україні у 18 столітті.Однією з старовмннмх галузей є виробництво лаків барвників
Фарби та емалі виготоляли ще в Київській Русі.
У 19 столітті почали виробляти сірчану кислоту. У 20 столітті галузь вробляє каучуконоси.Хімічна промисловість забезпечує всі галузі хімічними технологіями й матеріалами, виробляє товари масовоо сож.. Структура хімічної промисловості : гірничо-хімічна,основна хімія, хімія органічного синтезу.
Знайдіть на карті поклади корисних копалин: кухонна сіль,калійна сіль, природна сірка.
Чинники розміщення: сировинний, споживчий.водний, енергетичний.
Робота з картою. Визначити центри промисловості.
5 Закріплення вивченого матеріалу.
Прийом Детектор брехні.
Перед вами 10 тверджень і рядок з цифрами від 1до 10
Гірничо - хімічна 4, 6. 9.
Основна хімія 1, 2, 5, 6, 8.
Хімія органічного синтезу 3, 7, 10.
Якщо твердження відповідає вашій темі, то цифру підкреслюємо.
1Використовує відходи чорної металургії.
2Виготовляє калійні, азотні. фосфатні мінеральні добрива.
3Як сировину використовує нафту, газ, кам'яне вугілля.
4Займається видобутком нерудних корисних копалин.
5Ця галузь орієнтується на сложивача.
6До цієї галузі належать підприємства Західної України.
7 Ця галузь виробляє синтетичні волокна.
8 Ця галузь виробляє соду.
9 Ця галузь виробляє сірку.
10 Дана галузь виготовляє шини і гумові вироби.
6 Домашнє завдання. Опрацювати параграф 27, вивчити терміни.Підготувати повідомлення Проблеми й перслективи розвитку хімічної промисловості.
Підсумок уроку. відповідь на проблемне питання.
Географія 9 клас.
Тема. Народні промисли в Україні
Шановні учні! Опрацювавши
матеріал уроку, ви дізнаєтесь:
·
про
значення, основні види та продукцію народних промислів;
·
центри найвідоміших народних промислів;
·
про вироби народних майстрів, які стали символом самобутності
української культури
І. Актуалізація опорних
знань
• Чи є у вашій оселі вироби народних
художних промислів?
• Чим приваблюють твори народного мистецтва?
II.
Мотивація навчально-пізнавальної діяльності
Із давніх часів люди намагалися облаштувати
свій побут. Найбільш кмітливі та заповзяті знаходили прості підручні матеріали
і за допомогою нескладних інструментів власноруч виробляли необхідну людям
продукцію. Зараз вона є частиною історії культури України.
III. Вивчення нового
матеріалу
Під народними
промислами розуміють форму творчої діяльності з метою задоволення потреб
населення. Своїм корінням вони сягають у ті часи, коли люди почали виготовляти
предмети побуту з деревини, глини, каменю, металу та інших підручних
матеріалів. Подальший розвиток народних промислів пов’язаний із господарською
діяльністю. Він досяг найбільшого рівня, коли люди почали оселятись у містах,
де займалися гончарством, ткацтвом, ковальством, бондарством, малярством. Часто
майстри вкладали у свою роботу не тільки знання та вміння, а й творчі
здібності, відображаючи своє, унікальне бачення світу. Такі вироби називають
творами народного мистецтва.
1. Опрацюйте параграф 31 у
підручнику ,повторити зернові культури.
2. Подивитися відео за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=cMHK39mPEH4
3. Заповнити таблицю «Народні
художні промисли України»
4.
«Народні художні промисли України» - додатковий матеріал
для вчителя
Вид промислу |
Характеристика |
Регіони та центри розвитку |
12 04 22 Тема Транспорт України.
Тести
1Укажіть переваги залізничного транспорту
а) незалежність від клімату
б) порівняно невисока швидкість
в) висока маневреність
г)невисока собівартість перевезень
д) здатність перевозити багато вантажів
2 За що Панаму та Ліберію називають країнами дешевого прапору
а) через дешеву робочу силу команд, що обслуговують судна цих країн
б) вони надають можливість розвиненим країнам плавати під їхнім прапором для зменшення олодаткування
в) вони лежать на перетині найважливіших морських транспортних шляхів
г) собівартість їх транспортних перевезень є дуже низька
3Головна судноплавна річка Європи
а) Дунай
б) Рейн
в) Сена
г) Темза
4 Чилі закупила у Бразилії велику партію залізної руди. Яким видом транспорту найвигідніше здійснювати постачання
а)автомобільним
б) повітряним
в) залізничним
г) морським
5 Укажіть канал, який з'єднує два моря різних океанів
а) Суецький
б) Кільський
в) Панамський
г) Біломорсько - Балтійський
6 Який вид транспорту має високу мобілбність перевезень
а) річковий
б) залізничний
в) автомобільний
г) повітряний
Опрацювати параграф 36, нанести на контурну карту Транспорт світу.
19 04 22 Тема Транспорт світу.
Дати відповідь Так - Ні.
1В Україні переважає залізничний транспорт.
2 Роль водного транспорту незначна.
3 Основний вид транспорту автомобільний.
4 залізничні вузли забезпечують зв'язки з Північною і Східною Європою.
5 Автомобільний транспорт перевозить на незначні відстані.
6 Понад 100% перевезень здійснюється за допомогою повітряного транспорту.
Орацювати параграф 35, допрацювати контурну карту Транспорт світу.
Комментариев нет:
Отправить комментарий